Jag har tid. Mycket tid. Jag vill göra något nu men vet inte riktigt vad. Har driv men inte idéer just nu.
Jag tänker också att det vore hemskt roligt att använda mig av mina musikaliska förmågor. Musikmässigt sjunger jag gärna men körar och tar helst stämmor. Jag gillar mest 3- och 6-takt. Tycker just nu banjo är roligast, men klaviatur är annars min styrka.
Men initialt kan jag tänka mig lite vad som, öppna ambulerande glasskiosk kanske, som sen kan växa och bli något helt annat. Det är ju väldigt kul att bygga och utveckla. Eller göra den där appen Stefan hittade på. Men appar vet jag inte hur man gör. Alls.
Nyttigt, göra nytta i världen : Ja. Då är det ju också lättare att tycka det är roligt och värt att lägga ner mödan i.
Jag gillar också cirkusidén. Jag är bra på att klättra, gå på styltor och balansera. Det mesta som kräver kroppskontroll brukar gå fint. Kan bakgrundsjonglera lite med ett par tre prylar också.
Jag har arbetat en hel del med skolklasser och besöksverksamhet. Det skulle jag gärna göra mera. Kopplar vi bara det vi gör till läroplanen så att lärarna kan kryssa i några rutor i sin todo-lista brukar de vara väldigt sugna på att komma. Och om vi till och med gör något som kan komma på besök hos dem kommer de vara ännu mer entusiastiska. Detta är väldigt bra om vi ska söka pengar till våra projekt.
Annars känner jag mig insatt i arkitektur av alla de former.
Har en del idéer om kokböcker och barnböcker.
VILL (och mår bra av / finner meningsfullhet i):
Göra brädspel
Spela brädspel
Göra musik - tretakt + suggestivt + bluegrass + jammån
Spela musik - banjo + piano
Turnera i USA
Bygga / arkitektur / design
Skriva böcker
MN:
Helst skulle jag vilja göra något där jag kan dra nytta av det jag kan om musik och av studion jag har hemma. Behöver kanske inte vara min primära arbetsuppgift men det vore jättekul om det gick att ha användning för den förmågan. Gärna något som känns viktigt, som att man gör lite nytta här i världen.
Liv:
Tycker vi ska starta ett kooperativ/ekonomisk förening! Plus att vi har en massa erfarenhet av att driva förening!
Fotospelet tycker jag är en helt awesome idé också!
I dataspelsväg är mina skillz: speldesign, photoshop, 3d (fast några år ringrostig), hobbyprogrammering, storyskrivning, rita, skriva. Har även läst en termin pedagogik, ifall vi ska jobba med skolklasser
Björn:
Saker jag kan och har erfarenhet av:
rörlig 2d och 3d till div både interaktiv samt linjär media. Animation, koncept, storyboard, illustration, viss implementering etc etc. jadajada ja ni vet..
Lite ljud och bild konst, något litet musikskapande, lätt sömnad, lite dekor och utsmyckning alt bygg bygg osv.
Jag är gärna inne på spel/app-spåret.
Tycker stefans spel lät som en väldigt bra grundidé.
inte för stor med ett väldigt basic grundkoncept som ändå känns kul. Borde gå att göra ordentligt och väl.
Stefan:
Spel, Kanske ett som gör folk mer medvetna om den verkliga världen. Mat kanske. Serietidningar. Jag vill hellre göra jongleringssaker.