Sprit&Fest

Här hamnar allt skräp.

Moderator: Tez

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 03 Jun 2004 00:41

Det är ju fest vi ska ha. Tror du att vi ska sitta o ha ölmarathon i det tysta?! Nä, man gör så här:

HOW TO ÖLMARATHON!
1. Köper bärsa på bolaget.
2. Går o sätter sig i solen nånstans. (Förslagsvis på stranden).
3. Knäpper på pandan (bandaren).
4. Öppnar *Pssshhht!* sin första bärs. Dricker den och ler. Umgås lite. Softar.
5. Öppnar *krrlpssshht!* sin andra bärsa. Låter den rinna ner i strupen med långa klunkar. Ler och umgås. Lyssnar på en shysst låt.
6. Öppnar *Pffftssshh!* sin tredje bärsa. Snackar skit. Kommenterar de snoriga ungarna som försöker bada en bit bort.
7. Går och pissar. Sen öppnar *Pssshuohhh!* man sin fjärde bärsa. Pratar lite om hur drängefull man kommer bli. Nickar åt solen.
8. Öppnar *Pssstshh!* sin femte bärs, och först nu börjar man fundra på vad man ska göra (förrutom att dricka 19 öl till, alltså).
9. Pissar igen (Har man väl börjat, rinner det bara på). Öppnar *Tschtshh!* sin sjätte bärsa och sveper den snabbt. Känner fyllan rätt mycket nu, och ler. Byter band i bandaren och snackar musik en stund igen.
10. Öppnar *klirk! Bang! Blafshh!* (ölringen lossnade innan bärsen avr öppen) sin sjunde bärsa, och här börjar man på allvar fundera på vart man ska ta vägen. Till slut bestämmer man sig för nåt och går dit.
11. Väl framme dit man skulle öppnar *Psshtsh!* man sin åttonde bärsa, vinglar till lite, men samlar sig igen, så man kan fortsätta dricka.
Detta elfte steg upprepas sålunda 16 gånger till, med avbrott för allt som är trevligt (skita, sova, äta, prata, utöva tveksamheter med andra människor, utöva tveksamheter med sig själv, mm).
Tillslut borde man vara på steg 27. När detta är färdigt ser man till steg 28 nedan:
28. Om man är glad i hågen och dagen är ung, kastar man sig givetvis till närmsta bolag och handlar mer öl, så man klarar sig kvällen ut.
Är man däremot glad i hågen, men känner att 24 bärs var precis tillräckligt, är det valfritt att syssla med vad man vill. Oavsett vad man gör, så ska man gemensamt förklara ölmarathonen avslutad, klappa varandra på axlarna för att visa att man gjort nåt jäkligt festligt ihop och avslutningsvis börja planera inför nästa ölmarathon.

Nåt sånt. Det kan bli kul. Och eftersom att just öl går att kombinera med (nästan) alla aktiviteter, blir allt dubbelt roligt. Som bonus.

Optimus
Valkyrmedlem

Post by Optimus » 03 Jun 2004 08:48

jag är övertygad!
låter najs
stefan|n says:
har träffat några sköna juggar, kanske förfestar på ett gym som dom äger. dom e ganska hårda/tuffa. kan bli riktigt coolt!

Akira
Valkyrmedlem

Post by Akira » 03 Jun 2004 10:10

En viktig detalj är att köpa ölen (cidern för min del om det är okej med de andra marathondrickarna) dagen innan marathonet går av stapeln, så att de får stå och bli riktigt kalla och fina i kylen.

JANET

Post by JANET » 03 Jun 2004 14:51

aaahh
torshammare på ryggen, skitfrän! me runor å sånna coola saker!
är riktigt nöjd med skuggorna. ser ut som solen skiner spå ryggen typ
Mr_ánfánlk says:
å coolt
stefan|n says:
mitt nr. nås bäst på kvällstid:070-7833285

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 03 Jun 2004 14:53

Ja, cider fOnkar, tyker jag. Det viktiga är att det är alkohol i, och mycket att dricka.
Ja, det där med kylen är en bra idé. Nackdelen är att man inte bara kan köra igång, utan måste planera mer. O sen tror jag ölen kommer vara varma efter en 3-4 stycken ändå. Men man kan ju slänga in några stycken i kylen ett tag. Eller frysen, om man har bråttom (o det har man. Effektivitet, mina damer och herrar!)

Cernunnos

Post by Cernunnos » 03 Jun 2004 16:21

Men cider, för faen.. :P
<b>stefan|n says:</b>
men jag e lite svullen över ena ögat. lyckades slå mig själv me min nya nunchakas när jag övade snabba stridstekniker

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 03 Jun 2004 16:27

Okej, så är det bara jag o Maklo som är intresserade? Hallå, Rättviks första inofficiella ölmarathon det här året håller på att gå av stapeln, och vi har bara två medverkande... Skamligt.

Cernunnos

Post by Cernunnos » 03 Jun 2004 16:30

jag jobbar is kogen som en redig kaerl... senare kan jag delta men inte innan midsommar...
men jag e lite svullen över ena ögat. lyckades slå mig själv me min nya nunchakas när jag övade snabba stridstekniker

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 03 Jun 2004 16:34

Jaja, du komemr när du kommer.
Fan, jag måste sluta sitta framför datorn o knarka bort timme efter timme. Måste skriva that fucking tenta, ju.

Cernunnos

Post by Cernunnos » 03 Jun 2004 16:40

så sätt i gång då kaerl... låt inte en galning som mig hindra dig.. ;DD

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 03 Jun 2004 16:52

Nä, sak försöka, snart. Skita, äta, plugga. I den ordningen. (Sen för att inlägget ska bli on-topic (Jävla moderatorjävel till att vara petig, den där MOD.Tez (Jag schozofren?))) Sen när jag kommer upp så ska det supes så innihelvete. Första veckan ska jag avra rambol från morgon till kväll. Ett tag iaf.

Cernunnos

Post by Cernunnos » 03 Jun 2004 16:54

själv skall jag jobba, och svettas, och längta till en helg med rollspel och vansinne...

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 03 Jun 2004 16:54

Låter bra.

Cernunnos

Post by Cernunnos » 03 Jun 2004 17:02

bara du har tid att lira det vill säga....

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 03 Jun 2004 18:15

lira, som i rollspel? Japp, det kan du ge dig på. Försöker börja med karaktärerna så fort som möjligt. Betar väl av Nyggos mån-tis, så där, om han kan. Äsch, för mycket off-topic nu.

Post Reply