Årsmöte och julfest?!

Förslag om vad vi ska göra med klubben.

Moderator: Tez

Vilket datum för årsmötet och julfesten?

26 december (fredag)
2
25%
27 december (lördag)
2
25%
28 december (söndag)
1
13%
29 december (måndag)
0
No votes
Något av ovanstående, spelar ingen roll vilket.
1
13%
Annat förslag, se nedan.
2
25%

Total votes: 8

Tez
Valkyrmedlem

Årsmöte och julfest?!

Post by Tez » 30 Nov 2008 21:54

Häj alla glada nissar! Vilket datum tycker folk passar bäst för årsmötet och julfesten?

Vi borde besluta detta ganska snart iaf.

Personligen tycker jag det är bra om det inte är för nära jul (för då hinner jag vara med :D samt att vi hinner köpa all mat) och inte för nära nyår (för då kan det krocka med såna planer).

Hammit

Post by Hammit » 30 Nov 2008 22:23

jag har som förslag att vi gör årets julbord/årsmöte till ett knytkalas för jag tycker att det är fel om klubben ska betala för det när det har varit så dåligt engagemang på de senaste marknaderna. elr så kan vi göra så att det kostar 100kr att komma på julbordet och då går det in som medlemsavgift för nästa år. jag tycker inte att valkyr har råd med att stå för julbord för tillfället för om vi ska spendera pengar på nått så anser jag att det ska spenderas på de spel som spelas mest på valkyr.

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 30 Nov 2008 22:27

Tycker knytkalas låter som en kul idé!

Om föreningen har kasst med pengar, så kan man ju också tänka sig att den inte behöver stå för hela kalaset.

Men om det finns pengar i kassan, så tycker jag vi ska köra på som vanligt. Fast knytis som extragrej på det kan ju vara kul.

Akira
Valkyrmedlem

Post by Akira » 30 Nov 2008 22:31

Jag är för avgiften så att det blir ett lika flådigt julebord som det brukar!

EDIT:
Skrev detta~ "Jag skulle föredra innan jul. Och eftersom 19-20 december är en helg så antar jag att ni som går i skolan kommer hem i de krokarna, så jag skulle föreslå runt den 21-22." i en annan tråd men såg sedan att den handlade om midsommar, så jag trycker in den här också.

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 30 Nov 2008 22:38

Ok. Lite olika förlag har vi nu :)
Jag kommer upp till RVK cirka 25-26 december, så kan inte vara med innan, tyvärr.

EDIT: Bäst hade ju varit om Larsson kunde kolla med dom eventuella nya medlemmarna när dom kan, eftersom det känns rätt så viktigt.
Sen skulle såklart jag gärna vilja vara med, men vi får helt enkelt se när flest kan.

EDIT2: tror jag bockade i lördag, fast jag vill nog hellre på söndag...

Stinsen
Valkyrmedlem

Post by Stinsen » 01 Dec 2008 17:49

kan icke före jul

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 01 Dec 2008 19:48

Verkar vara en del folk som inte kan innan och också folk som inte kan efter jul. Vet folk om vilka som tex ska iväg på nåt efter jul och/eller inte kommer till RVK innan jul?

Cernunnos

Post by Cernunnos » 08 Dec 2008 15:18

Det känns rätt viktigt det här med att dra in folk, man skulle kunna kombinera julbord med öppet hus men det vore rätt trevligt om lokalen vid tidpunkten inte såg ut som den gör nu belamrad med skit och ingen skogräns. Storstädning i dagarna innan vore bra samt reglering av rutin.
<b>stefan|n says:</b>
men jag e lite svullen över ena ögat. lyckades slå mig själv me min nya nunchakas när jag övade snabba stridstekniker

Stinsen
Valkyrmedlem

Post by Stinsen » 08 Dec 2008 17:15

Vill man locka folk så är städning helt onödigt, ingen kommer dit för att spela spel. För mig och många andra är största anledningen till att vara medlem i Valkyr att få uppleva en plats där totalt kaos råder.

Att få sitta på ett berg av sopor och höra Satan tala i tungor medan Love kastar magiska lingon till höger och vänster i rent vansinne, Rocko rullar runt i terrängen och biffen grillar pinnbröd i öppna spisen...

Då mår jag gött...

Då mår jag bra!

Cernunnos

Post by Cernunnos » 09 Dec 2008 11:25

för mig är kaos inte synonymt med sopberg tyvärr. :P
<b>stefan|n says:</b>
men jag e lite svullen över ena ögat. lyckades slå mig själv me min nya nunchakas när jag övade snabba stridstekniker

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 09 Dec 2008 12:28

Styrelsemöte ikväll över skype. Då lär vi bestämma datum, så alla som är intresserade är välkomna.

B

Post by B » 09 Dec 2008 17:15

jag röstar för en liten summa inköp plus lite knytis.
det brukar väll bli så att en hel del bara vill äta barnbord som mammascans köttbullar & prinskorv, potatis och lite julskinka. (Olle vill ju förstås ha ägg, ost och spenvarm bröstmjölk också men ändå.) och dom brukar inte vilja ha sylta, sill, lax, hästkorv, renkorv, fläskkorv, skinka, paté, pastej, ostar, ägg, senap, mimosa.s., rödbets.s., pilsnerkorv m.m.
så man kanske kan göra lite grovinköp för gemensam kassa och sen gruppera ut sig lite beroende på vilka som vill vara med och dela på det "riktigta" (ursäkta) julbordet.
eller vad sägs?

Stinsen
Valkyrmedlem

Post by Stinsen » 09 Dec 2008 19:55

B wrote:jag röstar för en liten summa inköp plus lite knytis.
det brukar väll bli så att en hel del bara vill äta barnbord som mammascans köttbullar & prinskorv, potatis och lite julskinka. (Olle vill ju förstås ha ägg, ost och spenvarm bröstmjölk också men ändå.) och dom brukar inte vilja ha sylta, sill, lax, hästkorv, renkorv, fläskkorv, skinka, paté, pastej, ostar, ägg, senap, mimosa.s., rödbets.s., pilsnerkorv m.m.
så man kanske kan göra lite grovinköp för gemensam kassa och sen gruppera ut sig lite beroende på vilka som vill vara med och dela på det "riktigta" (ursäkta) julbordet.
eller vad sägs?
Jag tycker det är värt ett försök! En kollektiv insats för att säkra grundläggande behov, överskottet fördelas jämt mellan fölket och tillgodoser individens personliga utveckling och individuella särart.
Cernunnos wrote:för mig är kaos inte synonymt med sopberg tyvärr. :P

Om jag säger att det bor ett pizzamonster djupt inne i sophögen då? :o Skulle det kunna funka?

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 27 Dec 2008 13:07

29 dec är alltså kalaset o mötet. kl 13.00 börjar det med möte, följt av mat o spel.

Men vem tar med vad?

B

Post by B » 28 Dec 2008 23:14

styrt?

vem lagar till skinkan?

jag är tveksam om jag kommer kunna närvara föv. vilket typ suger lite grann.
kommer jag kunna komma över blir det nog på eftermiddagen.. men det blir nog tyvärr inte så. jag hoppas mötet går bar annars och att pritshiov fixar skinkka och biff. skål och god fiskelycka.

Post Reply