Warhammer eller inte?

Moderator: Tez

Post Reply

Läs inlägget nedan för frågan.

Nej, jag vill ha allt som det är nu.
0
No votes
Nej, jag vill inte byta kampanj, men ha mer nertid.
0
No votes
Ja, jag vill hellre spela Ars Magica.
0
No votes
Ja, jag vill spela Ars Magica, men inte just nu, utan senare, kanske vid jul eller så.
0
No votes
Jag var med i kampanjen, men vet inte vad jag vill.
1
100%
Jag vill inte alls vara med.
0
No votes

Total votes: 1

Tez
Valkyrmedlem

Warhammer eller inte?

Post by Tez » 08 Sep 2005 18:31

Har funderat lite på Warhammer Roleplay-kampanjen vi startade i somras. Tyckte det var skojjigt iaf.
Grejjen är den att det skulle vara roligt att köra en kampanj som man kunde grejja med även när jag inte är hemma i Rättvik (då det blir ganska sällan :cry: ), och om fler är intresserade av det, så har vi flera alternativ:

Antingen kör vi vidare på samma kampanj, men speedar upp tempot, så kan man utveckla karaktärerna även under "nertiden", eller så lägger vi den kampanjen på is och börjar spela Ars Magica, som i princip är gjort för långa kampanjer med mycket nertid.

Nackdelen jag kan se med att fortsätta med Warhammer, fast med nertid, är ju att folk komemr ha väldigt olika mycket att göra. Lorden komemr ju att kunna spela på mycket, då han är på väg att bli baron och allt sånt, medan tex Andred kanske inte kan utvecklas så mycket som skräddare. Det blir med andra ord olika intressant för olika spelare, vilket är trisst.
Nackdelen med att lägga ner den kampanjen är ju att vi nu har kört en del och det kan vara synd att bara "döda av" hela grejjen.
Fördelen med Ars Magica är ju att alla spelar en magiker, med samma makt och möjligheter, plus att det i Ars Magica genereras väldigt mycket nertid, då man vill hålla på att forska på saker, uppfinna nya spells, intrigera med andra magikerkonvent och andra politiska faktorer, bygga borgar mm. Dessutom är Ars Magica byggt så att man lätt kan ha med fler än en karaktär (dock bara en magiker).

Så, vad säger ni (framför allt ni som var med i Warhammer Roleplay-kampanjen)?

Stinsen
Valkyrmedlem

Post by Stinsen » 14 Sep 2005 01:48

Jag är gärna med på ars magica om det blir tal om det. Men jag har inget emot warhammerkampanjen heller. Jag är med på allt vetu!

Vi kan väl testa ars magica och se hur det går? Man behöver ju inte ge upp det andra spelet helt bara för det. Visar det sig att ars magica är mycket roligare så lär man ju villja spela det och annars finns ju warhammerkampanjen kvar om man skulle bli sugen på att spela den.

För min del kvittar det. Det bli nog kul hur vi än gör tror jag. :D

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 15 Sep 2005 14:44

Nä, självklart eldar vi inte upp alla papper o rollformulär till den andra kampanjen :wink: Skämt åsido, jo, det skulle vara skoj att testa Ars Magica. Ska genast ladda ner det (eftersom jag inte har råd att köpa det nu... Äger 300 kronor och har ingen beräknad inkomst alls...).
Vi kan ju försöka bygga en gubbe över internet. Det skulle vara skoj :)

bagarn
Valkyrmedlem

Post by bagarn » 15 Sep 2005 15:15

jag är lite sugen på att lira ars magica, det var länge sen. Det var en kampanj med jocke tror jag. Har för mig att nygaard var med och du kanske oxå var me love? larsolle var bestämt med.
Rallaren jobbar i skog och dalar, Sover inte på många dagar!

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 15 Sep 2005 15:25

Jo, jag var med. Larsolle spelade en munk med silkeslen röst och kattlik grace. Jag spelade en missbildad människodvärg som mest var sur och tvär. En liten jävel.
Men jag minns inte så mycket från kampanjen.

Har iaf laddat ner Ars MAgica 4th edition nu.

bagarn
Valkyrmedlem

Post by bagarn » 16 Sep 2005 11:45

jag kommer ihåg att varje gång jag gjorde mina bra spells så började det att lukta kyckling och flyga fjädrar omkring mig.

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 16 Sep 2005 16:53

Hehe, ja, det har jag nåt minne av :D Det känns som att Jocke kunde få fram det där störda humoristiska i vilket spel man än spelade :P

bagarn
Valkyrmedlem

Post by bagarn » 17 Sep 2005 00:58

Jag vet att jag inte hade ngt emot det.

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 19 Sep 2005 18:17

Nä, verkligen inte. Det var skitskoj :lol:

JANET

Post by JANET » 20 Sep 2005 01:20

Jag var med, och jag och Love battlade med varandra. Vi skulle typ få den andre att se sina värsta mardrömmar gå i uppfyllelse(?)...
Flummigt värre, men kul, och jag fick storstryk by the way.

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 28 Sep 2005 18:16

Hehe, jag var ju kingen :twisted: Sur, tvär ochh kort :P

Post Reply