Love!

Moderators: Tez, Akira

JANET

Love!

Post by JANET » 10 Dec 2008 17:09

Vi måste göra såhär Love!

Image Image

JANET

Post by JANET » 10 Dec 2008 17:12

Imorrn är det förresten målarkväll hos Love, ifall man vill komma.

Skriv här i Loves Blood Bowl tråd om ni vill Love nåt som har med Blood Bowl att gora<3

Akira
Valkyrmedlem

Post by Akira » 10 Dec 2008 20:24

Blir det mycket Blood Bowl-spel om man kommer ner helgen innan jul?

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 10 Dec 2008 21:12

JANET: Haha, koola! Ja, såna får vi göra. Fast snyggare! Men först måla upp lagen, va?

Apropå BB, så hittade jag lite kul grejjer när jag surfade runt på sidor om datorspelet:

-Det ska tydligen släppas i slutet av Mars 2009.

-Det finns två spelmodes, det ena i klassisk LRB5-tappning, dvs precis som brädspelet, det andra i nån slags RTS-tappning (real-tidsstrategi a la starcraft, warcraft mfl)

-Det finns många möjligheter att customisera både ligorna med optional rules osv och att customisera lagen (färger och logga, men eventuellt också nåt slags utrustningssystem och hudfärg mm)

-Sen kan man också, på lite mer hardcore-moddarnivå, exportera texturer och modeller och ändra på i photosjop och 3ds Max, vilket jag givetvis tycker är askoolt, eftersom jag sitter med båda programmen 80% av min vakna tid.

-Finns också ett system för att ändra stats och så i lagen, och det ska även gå att bygga egna lag från grund, så dels kan man köra egenpåhittade lag, dels köra alla officiella och inofficiella lag som inte är med i grundspelet. Och finns det inga modeller för det, så kan man enligt uppgift använda sig av de som redan finns med i spelet (dvs om man vill köra med high elves, så kan man köra med wood elves-figurer till utseendet). Det gör ju möjligheterna oändliga, eftersom man kan styra o ställa som man vill.

Här är en länk till några bilder på enkel texturändring, så laget får Kroatiens färgschema istället för det vanliga :)
http://bloodbowldigital.com/index.php?o ... 5&Itemid=1

Jaojao, är fett sugen nu, både på brädspelet och datorspelet! Imorgon är det målar- och spelkväll hos mig som sagt!

Akira: Ja, förhoppningsvis!

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 10 Dec 2008 21:24

Förresten, skrev just ut hela LRB5 i skolan. Kostade 8-9 kronor men det var det värt.

Cernunnos

Post by Cernunnos » 11 Dec 2008 22:18

det enda jag är skeptisk till är att just meningen med ett figurspel är att man skall träffas och spela, ibland flera och ibland ingår öl. Ett datorspel är just ett datorspel. Men jag kanske är lite väl reaktionär.. Sen är ju själva byggandet av laget en stor del av utmaningen.
<b>stefan|n says:</b>
men jag e lite svullen över ena ögat. lyckades slå mig själv me min nya nunchakas när jag övade snabba stridstekniker

Cernunnos

Post by Cernunnos » 11 Dec 2008 22:20

med byggande menar jag greenstuff, skaffa modeller, måla etc etc.
<b>stefan|n says:</b>
men jag e lite svullen över ena ögat. lyckades slå mig själv me min nya nunchakas när jag övade snabba stridstekniker

bagarn
Valkyrmedlem

Post by bagarn » 12 Dec 2008 01:31

Det handlar om att konvertera. (ej i religiös mening)
Rallaren jobbar i skog och dalar, Sover inte på många dagar!

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 14 Dec 2008 12:28

Cernunnos: Tror snarare datorspelet sporrar en att spela brädspelet mer, eftersom det är en direkt kopia av brädspelet (och alltså aldrig blir lika bra som brädspelet, utan peppar en bara att spela det som faktiskt är bättre).

Sen finns det ju roliga fördelar, så som att vi kan ha ligor igång jämnt, och spela matcher både irl o i datorn. Kul, så blir ligorna mer långvariga (misstänker jag), eftersom man kan möta folk utan att behöva mötas i verkligheten.

Bagarn: Bloodbowl är religion!

JANET: Har börjat detaljläsa reglerna nu, o ganska direkt hittade jag en del grejjer som vi funderade på en del. Här kommer det:

1. En spelare som blir Stunned vänds upp automatiskt i slutet av ägarens nästa runda, även om det blir en turn-over först. Dvs, man får inte vända dem mitt i rundan och man kan heller inte glömma att vända dem.

2. Missed Pass. Om en Pass missar, så scattrar bollen tre gånger från det tänka målet utan att landa emellan. Efter tredje scattern kan en spelare som står i bollens ruta försöka ta emot den. Finns det ingen spelare där, så bouncear bollen en ruta till.

3. Missed Pass och Turn-over. Om en pass misslyckas (oavsett om det är throwern elelr catcher som sumpar sig) blir det bara turn-over om bollen inte hamnar hos en spelare i det egna laget innan den stannar (dvs slutar scattra). Det betyder att den kan hamna hos en annan spelare än den tänkta, och på vägen studsa hur många gånger som helst (tror tillochmed den kan studsa out of bounds, så länge den i slutändan hamnar hos egen spelare).
Däremot: Om ett fummel uppstår (naturlig 1:a) vid kastandet av passen blir det automatiskt turn-over, även om bollen studsara i handen på egen spelare. Liksaså blir det turn-over om en spelare missar att plocka upp en liggande boll, även om den studsar i handen på egen spelare senare.

4. Angående att det står att man får använda skills (tex dodge o block) om man vill. Man får använda en skill retroaktivt, dvs man kan vänta med att använda Block tills tärningarna rullats och man ser om det behövs. Detta verkar gälla alla skills.

JANET

Post by JANET » 14 Dec 2008 13:16

Det är bra med detaljläsning.
Grattis till vinsten i öppningsmatchen i ligan förresten.

Akira
Valkyrmedlem

Post by Akira » 14 Dec 2008 15:32

Mot vem med vilka vann han/du med?

Tez
Valkyrmedlem

Post by Tez » 14 Dec 2008 15:49

Tack!
Hon/den/han/det/jag vann med 2-1 mot JANETs vampyrer :) Kör Amazoner, o de blir mest omkullknuffade utan att trilla (tack vare dodge på samtliga spelare). Dock sprang en av mina två dyra blitzers ihjäl sig (go-for-it-döden!!!), så rent ekonomiskt gick jag med förlust...

Riktigt kul att spela iaf! Mer sånt! Efter torsdag är jag ledig, så då vill jag spela riktigt mycket!

Akira
Valkyrmedlem

Post by Akira » 14 Dec 2008 21:19

Grattis!
Så man kan dö på go-for-its nu igen?

bagarn
Valkyrmedlem

Post by bagarn » 15 Dec 2008 00:18

Love: Jag vet att blodbunke är religion, men som du vet så skrev jag som jag skrev för att satan inte skulle tro att jag blivit pingstvän.

Alla andra: Jag tycker dock att det är surt att dom tagit bort pingsten som röd dag. Hade vi inte kunnat ha en extra röd dag?
/Vän av Pingst
Rallaren jobbar i skog och dalar, Sover inte på många dagar!

JANET

Post by JANET » 15 Dec 2008 02:00

ehum, det var också mina missade go-for-its i sista rundan som gjorde att du vann, just for the record;)

Post Reply