JANET: Haha, koola! Ja, såna får vi göra. Fast snyggare! Men först måla upp lagen, va?
Apropå BB, så hittade jag lite kul grejjer när jag surfade runt på sidor om datorspelet:
-Det ska tydligen släppas i slutet av Mars 2009.
-Det finns två spelmodes, det ena i klassisk LRB5-tappning, dvs precis som brädspelet, det andra i nån slags RTS-tappning (real-tidsstrategi a la starcraft, warcraft mfl)
-Det finns många möjligheter att customisera både ligorna med optional rules osv och att customisera lagen (färger och logga, men eventuellt också nåt slags utrustningssystem och hudfärg mm)
-Sen kan man också, på lite mer hardcore-moddarnivå, exportera texturer och modeller och ändra på i photosjop och 3ds Max, vilket jag givetvis tycker är askoolt, eftersom jag sitter med båda programmen 80% av min vakna tid.
-Finns också ett system för att ändra stats och så i lagen, och det ska även gå att bygga egna lag från grund, så dels kan man köra egenpåhittade lag, dels köra alla officiella och inofficiella lag som inte är med i grundspelet. Och finns det inga modeller för det, så kan man enligt uppgift använda sig av de som redan finns med i spelet (dvs om man vill köra med high elves, så kan man köra med wood elves-figurer till utseendet). Det gör ju möjligheterna oändliga, eftersom man kan styra o ställa som man vill.
Här är en länk till några bilder på enkel texturändring, så laget får Kroatiens färgschema istället för det vanliga
http://bloodbowldigital.com/index.php?o ... 5&Itemid=1
Jaojao, är fett sugen nu, både på brädspelet och datorspelet! Imorgon är det målar- och spelkväll hos mig som sagt!
Akira: Ja, förhoppningsvis!